
Cum s-a prezentat litoralul la Târgul de Turism al României 2018
Curioși să vedem cum a evoluat piața vacanțelor în ultimii ani dar și modul în care sunt promovate destinațiile turistice, am ales să vizităm la sfârșitul săptămânii trecute Târgul de Turism al României, ediția 2018. Dacă în urmă cu 4 ani, la sfârșitul unei vizite similare scriam un articol cu titlul “Târg pentru promovarea turismului sau piaţă de vacanţe?” am fost surprinși să observăm că lucrurile nu au evoluat foarte mult, contextul general în care se desfășoară târgul fiind axat în special pe vânzarea de vacanțe către turiști, așa numitul B2C. Chiar și afluxul mai mare de vizitatori în pavilionul B2, cel destinat în special agențiilor de turism, arăta interesul vizitatorilor spre găsirea unei oferte pentru vacanța 2018. De remarcat totuși marele salt calitativ pe care l-a adus noul pavilion B Romexpo mult mai înalt, mai aerisit și cu facilități moderne, fie că vorbim de spațiul expozițional sau de facilitățile oferite expozanților și vizitatorilor.


– Nordul – în pavilionul B2, reprezentat prin nou înființată Organizație Patronală Mamaia-Constanța
– Sudul – în pavilionul B1, reprezentată de Primăria Mangalia
Dar să vedem care au fost vectorii prin care cele două jumătăți de litoral au încercat să atragă atenția turiștilor:
– Sudul – în pavilionul B1, reprezentată de Primăria Mangalia
Dar să vedem care au fost vectorii prin care cele două jumătăți de litoral au încercat să atragă atenția turiștilor:
Organizație Patronală Mamaia-Constanța a optat pentru o poziționare în zona mai traficată a târgului, în zona agențiilor de turism însă tocmai din cauza presiunii marilor tour operatori s-a ales cu un colț nu tocmai fericit ales. În acest context s-a optat pentru un semi open space închis pe o latură de poarta Țăranilor Dobrogeni iar pe latura opusă de niște deskuri cu monitoare care blocau spațiul vizual spre centrul standului. În partea centrală s-a optat pentru amplasarea a două baruri…. Un punct în minus a fost și amplasarea numelui standului MAMAIA CONSTANTA pe latura cea mai puțin vizibilă. Principalele argumente cu care s-a încercat atragerea turiștilor spre Mamaia și Constanța au fost:
– Țăranii Dobrogeni cu un stand la care se remarcau pâinea pe vatră și vinurile dobrogene;
– O zonă de preparare a cafelei la nisip;
– Fetele de la Skirt Bike cu câteva biciclete;
– 8 fotografii din Mamaia/Constanța și câteva televizoare pe care rulau spoturi de promovare;
– Fotografii Neversea, poate cel mai important element care trebuia scos în față pentru promovarea orașului.
– Țăranii Dobrogeni cu un stand la care se remarcau pâinea pe vatră și vinurile dobrogene;
– O zonă de preparare a cafelei la nisip;
– Fetele de la Skirt Bike cu câteva biciclete;
– 8 fotografii din Mamaia/Constanța și câteva televizoare pe care rulau spoturi de promovare;
– Fotografii Neversea, poate cel mai important element care trebuia scos în față pentru promovarea orașului.


Standul Primăriei Mangalia aflat în zona zero a pavilionului B1, lângă scena principală de evenimente a târgului, capta prin imaginile spectaculoase afișate pe monitoarele de mari dimensiuni, poziționate deasupra standului. Conceptul grafic de la baza și deskurile atrăgeau atenția asupra stațiunilor din sudul litoralului însă nu ofereau detalii despre ceea ce oferă destinația și mai ales cărui segment de turist se adresează.





Phoencia Resort 4* Mamaia, cu un stand generos, dinamic, cu accentul pus pe turismul de familie, reușea să atragă foarte ușor familiile cu copii datorită animatorilor care creau o atmosferă deosebită. Un concurs inedit prin care se puteau câștiga sejururi pe litoral atrăgeau vizitatorii de toate vârstele.


Mera Resort 4* Venus a ales prezența printr-un stand clasic, elegant, cu fotografii sugestive de mari dimensiuni care să ofere o idee clară asupra investițiilor într-un turism de calitate pe litoral.

Am lăsat la final sectorul dedicat agențiilor, deoarece în acestă zonă “bătălia” pentru turiști era cea mai intensă. Am căutat cu ardoare agenții care să promoveze exclusiv zona de litoral și din păcate nu am găsit decât una singură, “Paradis Vacanțe de Vis”, care reușea să se facă observată din marea de agenții care vindeau în jurul ei turism extern.





Am mai observat oferte pentru zona de litoral și la standul marilor agenții românești însă ele se pierdeau sau erau aproape invizibile.






