Vama Veche, început de sezon 2017

1 Mai marchează, tradițional, începutul sezonului la mare. În ultimii ani la deschiderea sezonului turiștii caută distracția. Nu odihnă, nu plaje liniștite și curate. Aceasta fiind tema vacanței, de 1 Mai am regăsit în Vama Veche tinerii pregătiți și dornici de distracție.

Înca din seara zilei de vineri Vama forfotea de veselie. Dezamăgirile, supărările trecătoare, grijile și nesiguranța, toate sunt uitate la Vama Veche. Aici există libertatea de a nu spune nimic, de a fi oricum fără teama de a fi judecat. Vama înseamnă locuri, oameni, vorbe și multe simțiri. Din fiecare loc răsună muzica,  diferită dintr-o parte în alta. Din fiecare loc se răspândesc miresme diferite … Poți sta întins pe nisip (cam rece la vremea asta) sau pe o buturugă adusă nu se știe de unde, în șezlonguri colorate, doar ca să privești marea. Daca nu e ceața deasă care ne-a intampinat pe noi sâmbătă. Și te poți delecta cu mâncăruri fel de fel. Unele ieftine, dar bune, altele mai scumpe, si servite mai elegant. Însoțite de tacâmuri :).

Am vrut să ne implicăm activ la Food Truck Festival, anunțat insistent de Facebook. Credeam sincer că vom putea încerca niște combinații în premieră. Nu a fost așa. Deloc! Aveau câteva rulote, vreo 5, în care bucătarii (presupunem noi) învârteau câteva produse în condiții nu tocmai îmbietoare: niște paella, niște clătite, niște sandwichuri. Pe scurt, am intrat în zona dedicată gurmanzilor, Food Truck Festival, și am ieșit cât de repede spui „o tură”.

Am mâncat pe stradă hamsii prăjite. Nu prea grozave, pentru că sunt și comercianți care profită de afluența mare a celor care, îmbiați de miros, încearcă o porție de pește prăjit. Nu am reținut numele locului, dar e undeva aproape de zona cu corturi. Și n-o să mai cumpăr nimic, niciodată, de la ei.

După experiența asta neplăcută am simțit nevoia să bem ceva dulce. Am ales BOLO Steak House, un fel de restaurant bar specific. Plin până la refuz, la fel ca toată Vama, am avut totuși noroc să găsim o masă ce tocmai se elibera. Atmosfera era plăcută. Muzica pe fundal, nu asurzitoare, aceeași bună-dispoziție de jur-împrejur. Când am primit lista de meniu ne-am răzgândit. Nu mai părea suficientă doar o băutură. Aspectul comenzilor livrate la mesele de alături, fotografiile din meniu ne-au determinat să comandăm un fel principal. Și un desert. Burgerul de vită a fost prezentat impecabil. Iar gustul era exact cum trebuie. Despre desert o să spun doar atât: carrote cake. Dacă nu l-ați încercat, e timpul să o faceți. Și dacă aveți drum, gustați-l pe cel de la Bolo, în Vama Veche. Este cel mai bun încercat până acum. Ne-am simțit extraordinar. Am plecat cu papilele gustative satisfăcute și cu buzunarul mai ușor de 134 lei. Atât au costat 3 porții de burgeri cu cartofi, 3 deserturi, 2 ceaiuri calde (obișnuite, parcă scoase din context) o limonadă și o bere.

După masă merita să mergem la dans. De mult timp încercăm asta doar în două locuri, la „Acolo” și la „Yuva Beach”. Anul acesta muzica de la Yuva ne-a convins ca la vară să mergem doar la ei, pentru că „Acolo” are un DJ ce nu știe care e muzica specifică Vamei. Probabil venit din Gaga sau Loft, e lipsit de inspirație și nu înțelege spiritul din Vamă.

Așadar, să vină vara, să dansăm, să ne distrăm la Vama Veche !!!