Povestea unei fotografii fără părinți!

Se spune că o fotografie face cât 1000 de cuvinte! Dar oare cât de greu este să pui în pagină 1000 de cuvinte? Dar să surprinzi o fotografie care să vorbească? Vă spunem noi, după 3 ediții de Constanta City Walking Guide, după Constanța Old Town Map, după www.merglamare.ro și după sute de fotografii pentru Constanta City Walking Guide: este greu, extrem de greu! Nu este vorba de aparat, nici măcar de fotograf, este mai mult de atât, este vorba despre stil de viață, despre copilul care știe să aștepte pentru că tati mai are de făcut o fotografie, de prietenii care se întreabă de ce nu te mai întâlnesc la fel de des, despre ore de trezit cu noaptea în cap și totul pentru o idee: pentru o fotografie care să vorbească, care să spună o poveste, despre locuri, despre oameni și despre viață!

Aceasta este și povestea unei fotografii, care avea să deschidă unul dintre cele mai citite articole de pe blogul Jurnal de navetist.  De ce a fost citit acel articol? Pentru că așa cum spuneam și atunci, urmărim de mulți ani evoluția zonei vechi a orașului, fiind acolo și atunci când câinii fugăreau turiștii, și când în portul Tomis nu erau decât două, trei bărcuțe sau când faleza de la Cazino era dezolantă. Ne-am încăpățânat să credem că aceasta este sufletul orașului și că este nevoie și aici de promovare, chiar dacă mai este mult de lucru. Așa a apărut, în urmă cu 3 ani, ghidul Constanta City Walking Guide, iar anul acesta site-ul www.merglamare.ro și Constanta Old Town Map: instrumente de promovare, realizate în ani de eforturi, cu extrem de puțin ajutor de la cei care puteau să-l ofere dar cu multă seriozitate și sprijin enorm din partea celor care ne încurajau pe pagina noastră Constanta City Walking Guide.

Dar ce simți oare când îți vezi fotografia într-o mulțime de ziare, lângă o știre care nu te reprezintă și fără să fie menționată sursa? Ne-am “bucurat” enorm când am regăsit alături, un comunicat asociind brandul Constanta City Walking Guide cu un proiect al unei asociații care promitea, celor care doreau să petreacă două zile la Constanța, un voucher cu reduceri la unul dintre muzeele orașului plus un discount simbolic pentru o porție de midii!

Nu este posibil, profesional vorbind, ca atunci când încerci să atragi turiști pentru un city break, să nu amintești nimic despre ce urmează să viziteze acolo, să nu spui nimic despre poveștile acestor locuri sau despre faptul că există mai multe proiecte care ar putea să-i ajute în minivacanța lor. Nimic despre site-ul www.merglamare.ro, nimic despre Constanta Free Tour, nimic despre Constanta City Walking Guide, proiecte care nu au fost NICIODATĂ promovate de sus numita asociație sau de distinșii săi reprezentanți. Și atunci care să fie motivul pentru care asociezi comunicatul asociației, care a discutat până la refuz doar de stațiunea Mamaia, cu fotografia și logo-ul unui brand care promovează de mulți ani zona veche a orașului Constanța?

Vă lăsăm pe dumneavoastră să ne răspundeți și ne mai întrebăm: care a fost motivul pentru care multe publicații nu au indicat și sursa fotografiei?

evz

observator

Constanta-100

neptun

telegraf

Și ca povestea fotografiei să nu aibă un final brusc, vă mai lansăm o provocare: puteți să ne spuneți care o fi fost logica unei importante publicații din oraș de a șterge watermark-ul de pe poza respectiva?

cuget-1

Chiar dacă la un moment dat logo-ul a reapărut în respectiva publicație, cei care au preluat știrea ne arată cui îi „aparține” fotografia fără watermark.

Ziare

index-stiri

PS: Pentru corecta informare a cititorilor publicațiilor care au publicat fotografia cu logo-ul Constanta City Walking Guide oferim următoarele detalii:

Proiectul Constanta City Walking Guide a fost inițiat în anul 2013 și de atunci au fost editate 3 ediții ale ghidului „Ghidul Constanța și împrejurimi” în limbile română și engleză.

În anul 2015 a fost lansat portalul www.merglamare.ro care pe lângă varianta online a audio-ghidului orașului Constanța în limbile română și engleză oferă informații utile turiștilor aflați pe litoral: evenimente, mijloace de transport, hoteluri, restaurante, plaje, centre comerciale, cinematografe, radiouri și starea vremii.

Tot în anul 2015 a fost lansată și harta Constanta Old Town Map care, cu sprijinul unor restaurante și hoteluri din centrul orașului, a fost distribuită gratuit turiștilor sosiți cu navele de croazieră în portul Constanța.

Un alt instrument util turiștilor care ne vizitează orașul, dezvoltat anul acesta de Constanta City Walking Guide este portalul www.5menu.com. Prin intermediul acestui site restaurantele își pot dezvolta gratuit propriile pagini de prezentare având posibilitatea de introducere online a meniurilor. În acest fel turiștii care caută într-o anumită zonă un anumit preparat sau doresc să consulte online meniurile restaurantelor la care urmează să ajungă, pot să aibă o idee clară despre preparatele, prețurile și ofertele pe care le vor găsi în acel loc.

Nu în ultimul rând amintim pagina de facebook Constanta City Walking Guide care oferă de peste 2 ani fotografii și informații din zona de litoral. Aici ne întâlnim online cu 7000 de prieteni care ne urmăresc constant și ne oferă un feedback util pentru dezvoltarea proiectelor următoare.

În același spirit de corectitudine dorim să amintim și de proiectul „Constanta Free Tour/Constanta la pas” cu care colaborăm excelent și care asigură turiștilor ajunși în Constanța o experiență deosebită prezentând locurile mai puțin cunoscute și atracțiile turistice observate prin ochii unui localnic.

Menționăm că niciunul dintre proiectele menționate nu a beneficiat de susținere din partea autorităților locale sau județene!

DSC_3161

2.698 vizualizări

Lasă un răspuns

Nume
Email
Site web

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.